Tuesday, February 21, 2012

Dinozaurul tare in dinti De ce ma indatorati? Paul Everac

Preluat de pe pagina de FB a lui Riddick Prioritate de Dreapta

De ce ma indatorati, domnilor guvernanti? Nu mi-a placut niciodata sa am datorii. Acum ma gasesc dator la cifre astronomice, uluitoare. Ce mi-ati dat pentru ele, care e profitul meu? Ce s-a imbunatatit asa de tare in viata mea? Mananc mai bine? Pe naiba! Ma distrez mai copios, merg mai abitir la bai, pe litoral, in statiuni? Nici vorba! Locuiesc mai larg? Dimpotriva, m-ati dat afara din casa. Vad un teatru mai bun? Nici poveste! Merg pe sosele noi, pe o retea de autostrazi? Nu prea! E natura dimprejur mai ingrijita, mai rostuita? Dimpotriva! Respir un aer mai curat? In niciun caz! Atunci? Ce-i cu zecile de milioane cu care m-ati incarcat? Cand a luat Ceausescu niste bani de la banci apusene, am cunoscut. Am trait aproape doua decenii bine. Mancam icre de Manciuria frecvent, luam de la Polar iepure, invitam des acasa, mergeam la restaurant cam de doua ori pe saptamana, uneori mai des. Cu nu prea multi bani mi-am luat o masina. Cu nu prea multi bani mi-am luat o casa la tara. M-am miscat usor prin toate regiunile, am dormit ieftin la hoteluri, am cumparat carti pe mai nimic, am scris carti care mi s-au platit binisor, am intrat pe toate scenele din Romania, ba si pe cateva straine. A fost o incantare sa vad noul Bicaz, noul Arges, sa intru pe defileul Jiului, sa parcurg Transfagarasanul. Cel putin 10 orase si-au schimbat complet fata. S-au inaltat cel putin douasprezece Case de Cultura somptuoase, active, bine garnisite. Camine Culturale au fost cu zecile, cu sutele, echipe de teatru la fel, unde mai sunt? Vedeam cu ochii cladiri publice unicate, adevarate palate, magistrale, o albie ce lega Bucurestii cu Dunarea, un metrou frumos si performant. Intelegeam pentru ce ma indatorez. Si cand au inceput restrictiile, am priceput de ce. Dar acum? Aveam o industrie productiva, o agricultura care exporta, solvabile. Dar acum? Aveam o siguranta unde mergeam. Dar acum? V-ati apucat sa vreti sa investiti si produceti pe mana romaneasca dupa ce ati vandut tot? Vorbiti sa consumati marfa romaneasca dupa ce ati instrainat o tara? Dupa ce v-ati umplut portofelele, dupa ce v-ati insusit si devastat bunurile, nu mai sunteti siguri ca aveti cu ce sa ne platiti pensiile!? Produsul cultural strain e zdrobitor pe piata noastra, si voi vorbiti de romanizare!? Acum bancile, apucate de criza, si nu din cauza noastra, ci a aiuritilor de speculanti americani, care au vandut fum si au creditat abur, ajungand ca dezmatul liberalist sa ceara capituland sprijinul guvernelor, vor incerca poate sa-si astupe gropile de la centralele de banci cu resurse de la periferie. Parca vad ca micile, mizerabilele noastre depozite bancare de-o viata vor pleca din tara si din mainile noastre ca sa sprijine economiile altora, ale belitorilor nostri financiari. Imi luati banii mei, putinii, pentru Austria si Franta unde m-ati vandut, in schimb mie mi-aduceti pe cap o noua datorie, tot atat de infructuoasa sa-mi imbunatateasca viata ca si cele de pana acum! Mai ramane ca pensia mea sa mearga la pensionarul neamt sau olandez afectat de recesiune, pentru ca sa fie crima perfecta, eu ramanand numai cu datoria publica si cu plata anuitatilor ei! Eu ramanand numai cu filmele americane si cu talk-show-urile ventrilogilor nostri politici plini de osanza! Da? Ati sarit pe Ceausescu cu mitraliera ca si-a platit datoria! Bravo, copii! Ati infulecat totul, mancati-ne si pe noi fripti, ca am avut neprevederea sa traim sub guvernarile voastre! Toti care au incercat sa faca sa prospere aceasta tara din propria ei ravna trebuie inghititi de nesatulele cutre care s-au inaltat pe umerii si genunchii nostri. Si sa plateasca cu tot ce au crimele sus-pusilor lor! Sa plateasca si falimentele altora, dupa ce nu mai au tara! Hai, luati-ne pieile fiindca ne-am abandonat Prostiei si Tradarii de frate!

No comments: